Leverans
Beställningar som görs innan kl. 12.00 måndag – fredag skickas samma dag (gäller ej röda dagar). Övriga beställningar skickas nästa veckodag.
Paket som skickas ut med DHL tar normalt mellan 1-3 arbetsdagar.
Leveranstid för Postnord är i regel 2-5 arbetsdagar. Mindre paket levereras direkt till postlådan.
Större paket som överskrider 1 kilo skickas per automatik med DHL. Det är viktigt att du uppger ditt mobilnummer för att få ett textmeddelande annars skickas en avi ut och då kan leveransen ta upp till fyra dagar.
Om du inte har fått någon SMS-avisering för din beställning kan du istället hämta din leverans från ditt postombud genom att uppge kolli-ID eller brev-ID och visa upp din legitimation.
Kolli-ID eller brev-ID skickas ut till adressen du angav vid köptillfället. Om du inte har fått något mail kan du först titta i skräpposten.
Om du inte har hämtat din försändelse efter två SMS-aviseringar kommer istället en avisering skickas till din e-mail, med vilken du kan hämta ut din försändelse.
Annars hittar du alltid ditt kolli-ID när du loggar in på ditt konto. Kontakta oss här om du behöver hjälp med att spåra ditt paket.
Om du vill ändra din leveransadress till en annan än den du angav vid beställningstillfället så ombeds du omgående kontakta oss via e-post för att säkerhetsställa att ditt paket inte redan har hunnit skickas ut. Skriv “Ändra leveransadress” i rubriken så prioriterar vi din förfrågan. Kontakta oss på kontakt@bakecake.se.
Vi har ingen expressleverans inom Sverige men om det har bråttom med ditt paket så kontakta oss via e-post och ange ditt beställningsnummer samt skriv att du behöver paketet så snart som möjligt.
Vi skickar till alla länder, kontakta oss för fraktkostnad till ditt specifika land. Kontakta oss här.
Gratis frakt på alla köp över 1000 SEK.
För köp under 1000 SEK uppgår frakten till 69 SEK med DHL och 49kr med Postnord.
Vill du hämta ut din beställning direkt från varuhuset går det bra. Klicka i alternativet ”Uppämtning i lager” i kassan så lägger vi undan ditt paket. Personliga upphämtning på lagret ombeds göras nästkommande vardag mellan klockan 10-15.
Det går bra att skicka presenter och julklappar till släkt, vänner, medarbetare, kunder och leverantörer inom Sverige. Vänligen kontakta oss om du önskar att paketet skickas till en annan adress än den du har angivit i din beställning.
Försök att alltid kontrollera paketet ordentligt när du hämtar ut det och upptäcker du någon skada anmäler du det till Postumbudet på en gång. Om du redan har hunnit hem kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Beställning & betalning
I samarbete med Klarnas betalningslösning ”Klarna Checkout” erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard och betalning via internetbank. Du kan också betala med Paypal.
Ja, ring kundtjänst på 08-356 555 på vardagar mellan 08.00-15.00 så hjälper vi dig med din beställning.
Ring kundservice på telefon 08-356 555 eller skicka ett e-post till kontakt@bakecake.se. Vi behöver organisationsnummer, leveransadress samt fakturaadress.
Du kan mejla eller ringa till kundtjänst. Kontaktuppgifter hittar du här: Kundservice
Alla varor som går att beställa på vår sida finns i lager. Skulle varan inte finnas i lager så står det kart och tydligt att det är en beställningsvara och hur lång leveranstiden isåfall är.
Kontakta omgående kundservice om du önskar göra ändringar i en order. I de fallen behöver vi ha ordernumret för den order som ändringen gäller. Ordern kan fortfarande annulleras om den inte redan har skickats från vårt lager. Har din order fått status “Skickad” kan vi dessvärre inte göra ändringar i din order då den redan har skickats med Posten. När den kommit så långt kan vi inte heller avbeställa din order. Har din order fått status “Betalning mottagen” ber vi dig kontakta oss direkt så hjälper vi dig att lägga till en vara.
Saknar du en produkt eller färg i vårt sortiment, mejla till kontakt@bakecake.se, om någon av våra leverantörer har den önskade produkten gör vi alltid vårt bästa för att ta hem den till dig.
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp när produkten är oanvänd och har obruten förpackning. Kunden ansvarar för returfrakten till oss. För att läsa mer om returer klicka här.
Mejla oss och beskriv vad som har hänt så löser vi det. Skicka dock inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd. Kontakta oss här.
Du kan självklart byta din vara/varor mot andra som vi har i lager. I sådant fall ombeds du kontakta oss så att vi kan reservera den varan fram tills det att ditt paket kommer tillbaka till oss. Då skriver du bara vilken vara du vill byta till samt den varan du önskar att returnera. Kontakta oss här.